

از زمانی که تبلیغات تلویزیونی زیبا و باکیفیت گروه غذایی رشد با شعار همیشگی “به همین سادگی به همین خوشمزگی” میهمان خانههایمان میشد زمان چندانی نگذشته است.
صنایع غذایی رشد در ابتدای فعالیت خود، تنها به تولید رشتههای ماکارونی میپرداخت اما شهرت اصلی این برند موفق بیشتر مدیون پودر کیکهای آن است. در حال حاضر رشد به قدری توسعه یافته است که دهها محصول مختلف مانند ماکارونیهایی با اشکال متنوع، انواع و اقسام پودر کیکها و دسرهای ایرانی و خارجی را تولید میکند.
نکتهی درخور توجه در مورد این برند این است که همگام با رشد فیزیکی، افزایش محصولات، و گستردگی بازار برای رشد، این برند ایرانی نگرش خود نسبت به بازاریابی را نیز توسعه داده است، به طوری که اکنون میتوان آن را به عنوان یکی از بهترین مثالها از بهکارگیری بازاریابی محتوا در فضای ایران معرفی کرد.
کانال رشدگرام
این کانال تلگرامی که از آذرماه 94 شروع به فعالیت کرده است پر است از آموزش پخت انواع کیک، شیرینی، کوکی و دسرهای ایرانی و خارجی. در این کانال تلگرامی میتوانید با استفاده از متنهای آموزشی و فیلمهای چند دقیقهای با روش پخت تمامی محصولات رشد آشنا شوید و ایده هایی عالی برای تزیین آن ها دریافت کنید.
اینستاگرام رشد
صفحهی اینستاگرام رشد را میتوان بهترین جلوه از فعالیتهای این برند در فضای آنلاین دانست. رشد در این صفحه با آموزش نکات و ترفندهایی کاربردی در مورد پخت کیک و شیرینی توانسته نظر علاقمندان به این هنر خانگی را به سمت خود جلب کند.
اقدام دیگر رشد در اینستاگرام برگزاری مسابقات آنلاین و اهدای جوایز به برندگان در آنهاست، این اقدام که قبلا توسط بسیاری دیگر از کسب و کارهای فعال در اینستاگرام پیادهسازی شده است، ضمن درگیر کردن مخاطبان فعلی و ایجاد شور و هیجان باعث تولید محتوایی ویروسی توسط آنها میشود که معمولا افزایش تعداد فالوورها را برای برگزارکننده به ارمغان میآورد. این بار نیز رشد مخاطبانش را ترغیب میکند با گرفتن عکس از خوراکیهای خوشمزهای که با استفاده از محصولات رشد در مناسبتها و میهمانیهای خود درست میکنند، و به اشتراک گذاشتن این تصاویر به نوعی مبلغ برند آنها باشند و جایزه بگیرند.
انتشار تصویرنوشته ها به بهانهی اتفاقات روز و مناسبتهای تقویمی نیزدیگر اقدام رشد در صفحهی اینستاگرام خویش بوده است. این نوع محتوا که معمولا با تصاویری جالب از محصولات رشد که به تناسب مناسبتها تزیینشدهاند طراحیشده، مورد توجه مخاطبان این پیج قرار گرفته است.
تولید محتوای ویدیویی حرفهای
رشد برای آموزش پخت کیک و شیرینی با محصولات نیمه آمادهی خود دست به ساخت ویدئوهایی کوتاه، باکیفیت بالا، جذاب، حرفهای، با موسیقی دلنشین و به طور خلاصه کاملا مطلوب نیازهای حال حاضر کاربران شبکههای اجتماعی زده است. ابن ویدئوهای دل نشین در تمامی پلتفرم هایی که برند رشد در آنها فعالیت دارد از جمله تلگرام، اینستاگرام، آپارات و توییتر قابل دسترسی است.
علاوه بر استفاده مناسب از فضای دیجیتال، رشد هنوز هم به یک روش تضمین شده قدیمی پایبند است: انتشار دستور پخت محصولات خود در مجلات آشپزی. در این بین قرار دادن تصاویر اشتها آور با تزیینات زیبا، نقش زیادی در ترغیب مخاطبان برای خرید محصولات این برند دارد.
صنایع غذایی رشد از شبکههای اجتماعی یک پل ورودی برای ورود به فروشگاه اینترنتی خود فراهم ساخته است، گرچه خرید اینترنتی هنوز در کشور ما جای پیشرفت بسیار زیادی دارد اما نمیتوان انکار کرد که اقدام گروه غذایی رشد در راهاندازی یک فروشگاه شکیل با محیط کاربری مطلوب یک گام بسیار مثبت در راستای فعالیتهای بازاریابی رشد داشته است. چراکه تنوع بالای محصولات تولیدی این برند بزرگ، علیرغم شناخته شدن بسیاری از محصولات محبوب برای مردم، قابلدرک است که بسیاری از محصولات جدید این شرکت برای مردم کمتر شناختهشدهاند یا در دسترس همه قرار ندارند.
رشد برای رفع این مسئله یک فرایند ساده را در پیش گرفته است و آن اینکه در پلتفرم های اجتماعی خود، آموزش طبخ این محصولات را با توضیحات متنی گویا و یا فیلمهای آموزشی باکیفیت بیان میکند و تصاویری دلچسب و اشتها آور از این کیک و شیرینیهای خانگی با تزیینات عالی ارائه میدهد. سپس گهگاه در پستهای ارسالی به فروشگاه اینترنتی خود اشاره میکند که به راحتی چند اشارهی انگشت میتواند محصول مطلوب مردم را درب منزل به آنها تحویل دهد. این اقدام کاملا سازگار با هویتی است که از این برند در ذهن مردم جای گرفته است:
به همین سادگی به همین خوشمزگی!
صنایع غذایی رشد را میتوان یکی از برندهای حرفهای ایرانی دانست که همراه با گسترش بازار و محصولات خود، استراتژیهای بازاریابی خود را نیز به روزرسانی کرده است. با این حال هنوز راه زیادی برای این برند قابل پیشبینی است، یکی از ایراداتی که میتوان به فعالیتهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی رشد گرفت، یکسان بودن بسیاری از مطالب در توییتر، اینستاگرام و تلگرام است. رشد میتواند با سفارشی تر کردن محتواهای انتشاریافته با توجه به ذات هر شبکه اجتماعی، فعالیتهای تخصصی تری را به اجرا در آورد. به علاوه یکی از اصول مهم بازاریابی محتوا، ارائهی بخش زیادی از محتوا به صورت رایگان و بدون هرگونه تبلیغات است، یک پیشنهاد خوب برای رشد میتواند ارائهی دستورات آشپزی متناسب با فعالیتهای این برند باشد، دستورهایی از انواع مختلف غذا و دسر و کیک یا شیرینیهای مربوط به نقاط مختلف ایران و جهان. این کار علاوه بر اینکه خیل عظیمی از طرفداران آشپزی را به سمت صفحات شبکههای اجتماعی این برند میکشاند، میتواند انتشار دستورات طبخ مواد نیمه آمادهی ساخت این برند را برای مخاطبان دلپذیرتر کند.
2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
عکس یکی مونده به آخر سریع از جلوی نظرم رد شد برگشتم دوباره نگاش کردم تا ببینیم چه اتفاقی برای کیا افتاده ! این عکس چارجر رو مقایسه کنید با تصاویری که اخیرا از کیا استینگر دیدید http://customessaytw.com/
وای خیلی خوبه ساییتون