

هفته پیش یک بسته که توش هشت تا لیوان شیشه ای بود از طریق پست جمهوری اسلامی ایران ارسال کردم، پست سفارشی و درون استانی بود و بسته ۳ روزه به مقصد رسید اما دریغ و درد که ۴ تا از لیوان ها شکسته یا بهتر بگم پودر شده بود. این در حالی بود که موقع تحویلش به پست به شدت روی شکستنی بودنش تاکید کردم تا جایی که خانمی که اونجا کار می کرد، ۲ لایه کارتن دیگه هم برای احتیاط دور بسته پیچید.
عروس خانم که زنگ زد گفت ۴ تا از لیوانایی که با اون همه ذوق و شوق سفارش داده بوده شکسته و تمام برنامه هاش برا این که روز جهازبرونش لیوانا رو بذاره روی میز ناهار خوری به هم ریخته، واقعا نمی دونستم چیکار باید بکنم. تنها چیزی که می دونستم این بود که این لیوانا هر وقت و هرجایی و توسط هر کسی که سهوا شکسته شدن، دودش داره تو چشم این دختر طفلکی می ره که پول رو از قبل تمام و کمال به من پرداخت کرده و حالا لیوان شکسته تحویل گرفته.
فرداش رفتم دفتری که بسته رو تحویل داده بودم، چندان توجهی بهم نکردن و گفتن مسئولیتی به عهده نمی گیرن و در نهایت برای این که منو از سر خودشون باز کنن گفتن زنگ بزنم اداره کل پست استان. منم نامردی نکردم و زنگ زدم. برخلاف انتظارم مسئول بخش شکایات به سرعت راهنماییم کرد و به راحتی با عکس هایی که از طریق تلگرام فرستادم و یک شکایت نامه دست نویس که ازش عکس گرفتم، ترتیب کارها رو داد.
تاکید می کنم تلگرام و عکس و دستنویس، از این جهت که این ها هیچکدوم نمی تونه چندان معتبر باشه، اگر می خواستن می تونستن مثل اکثر برخوردهایی که اینجور وقتا می بینیم بگن باید مدرک معتبر بیاری که بسته حین ارسال آسیب دیده یا باید حضوری بیای و درخواستت رو با مهر و اثر انگشت تحویل بدی و … اما همه چیز خیلی خوب پیش رفت، تمام حرف های من رو به راحتی قبول کردن و به سرعت تمام به مسئله رسیدگی کردن و ترتیبی دادن که خسارت من از طریق نزدیک ترین دفتر پست بهم پرداخت بشه.
راستی نگران عروس خانم هم نباشید، همون فرداش که فهمیدم لیواناش شکسته رفتم لیوان و وسیله خریدم و نقاشی کردم و دیروز با پست پیشتاز ارسال کردن که انشاالله قبل از جشن عروسیش به دستش می رسه.
دوست داشتم این ماجرا رو تعریف کنم چون ما عادت کردیم همیشه از این بنالیم که توی مملکتی که داریم زندگی می کنیم چیزی به اسم بیمه و ضمانت و گارانتی و مسئولیت پذیری در عمل اجرا نمی شه. گفتم بیام اینو اینجا تعریف کنم که یکم امیدوارتر بشیم.
1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
منم یه خاطره ی خوب این چنینی دارم. یک بار مودم خریده بودم. این مودم مدت ها برای من کار کرد ولی مدتی بود اشکال پیدا کرده بود و گارانتی هم داشت. من این مودم را به جایی که خریده بودم، بردم و دقیقا یادم نیست چه کارهایی کردم. فکر کنم خودم مستقیما پست کردم برای شرکتش و بعد از چند روز یک مودم نو به من دادند. اولین خاطره ی من از استفاده از گارانتی بود. همیشه هر کسی به مهم میگه تو این مملکت گارانتی بدرد نمی خوره منم اینو تعریف می کنم.